Meer inzicht in mijn emoties en mijn relaties (MBT-i)
Meer inzicht in mijn emoties en mijn relaties (MBT-i)
AI
Praktische info
Jongeren van 16 tot 23 jaar
Dit groepsaanbod gaat twee maal per jaar door, eens in het voorjaar en eens in het najaar.
Mentaliseren betekent kunnen nadenken over onze eigen gevoelens, gedachten en gedragingen en waar die vandaan komen én hoe dit alles bij anderen in elkaar zit.
Waarom reageert iemand zo? Wat maakt dat dit bij mij zo binnenkomt?
We leren nadenken (en spreken) over onze eigen binnenwereld en die van de ander. We staan stil bij de impact van onze emoties op ons denken en ons gedrag, ons stressraam en hoe we onze emotieregulatievaardigheden kunnen versterken.
Door oefeningen in kleine groep en psycho-educatie proberen we meer zicht te krijgen op wat zich afspeelt in ons eigen hoofd, in dat van anderen en hoe dit ons gedrag en onze relaties beïnvloedt.
Wil je graag jezelf en anderen beter begrijpen? Wil je sterker worden in communiceren over je binnenwereld en die van anderen? Wil je meer grip krijgen op je emoties en deze begrijpen? Dan is deze groep iets voor jou.
De 5e sessie mag je iemand uit je omgeving meebrengen, we leggen aan die persoon dan ook het begrip mentaliseren uit.
- Conflicten
- Sociale vaardigheden
- Agressiebeheersing
- Angstgevoelens
- Assertiviteit
- Boosheid
- Depressie
- Gedragsproblemen
- Identiteit
- Piekeren
- Psychosomatische klachten
- Stress
- Zelfbeeld
Bekijk op kaart
- Rolstoelen
- Bus
Contactgegevens